Karangan dan Hikayat



Hayati , kekasihku apakah yang sebenarnya terjadi, sudah di tutupkah perjalanan hidup kita, sebenarkah sudah putus hubungan kita, ingatkah yang pernah berjanji  sehidup -  semati 

apakah yang  menyebabkan aku terhapus dari pada hatimu, hayati, kau tertipu mereka sudah menipumu dengan harta benda, jabatan  dan serta hawa nafsu jangan sampai terlintas dalam 

hati mu adakah bahagian di dunia ini yang melebihi bahagia  CINTA, Hayati kekasihku 

pada dirimu aku temuai lambang kesucian dan serta kemurnian  yang di penuhi  CINTA yang  IKHLAS ketika orang lain membenciku serta menghindari dari aku karena

kemiskinan ku dan keturunan ku yang tak jelas ini dan kau sambut tangan ku yang lemah telah kau terima suara ku yang parau ini, aku tahu kau dan aziz sudah bertunangan, itu tak dapat aku batah namun setelah aku dengar siapa aziz yang sebenarnya telah aku kirimkan

surat ini kepada diri mu untuk megingatkan, yang perkahwinan kamu tidak akan mencapaikan niat yang sebenarnya ini hanyalah perkahwinan demi harta, jabatan dan serta nama baik,TIDAK, aku tidak percaya kau begitu kejam dan ganas aku masih ingat

suatu petang di tepi danau, hati yang lemah – lembut dengan air mata yang mengalir di pipi jatuh menghampir bibirmu yang dengan ikhlas berjanji untuk hidup bersamaku untuk selamanya

Zainudin kekasih ku ini bukanlah perkahwinan demi harta dan jabatan serta nama baik saya yang memutusi semua ini untuk menerima aziz jadi suami ku

Musuh hati saya adalah saya sendiri sehingga saya terima candangan penghulu adat saya, kita sama – sama menangis buat sementara ini, waktu  telah datang suatu saat nanti kamu akan mengerti apa maksud saya yang sebenarnya kekasihku mungkin Allah Swt telah

menentukan kita untuk berpisah untuk selamanya dan jalan ini untuk kebahagianku, pilihla istri yang lebih baik dari aku dan lebih cantik dari pada aku, aku tahu saya adalah gadis

miskin dan juga kau hidup melarat pula mana mungkin cukup untuk kita membina rumah tangga kita di masa depan nanti, jadi lebih baik kita singkirkan perasaan  ini dan berpisah untuk selamanya.   

Subscribe for latest Apps and Games


0 komentar:

Posting Komentar